سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تگ های html درسئو تکنیکال

 

هر فعالیتی که در حوزه بهینه سازی سایت به غیز از بحث محتوا و لینک سازی انجام میدهید سئو تکنیکال است. سئو تکنیکال به طور کلی روی کد نویسی و کارآیی سایت تمرکز دارد. بخشی از سئو سایت در زمینه تگ های html  ؛ بهینه سازی سرعت، استفاده از amp  است.در این مقاله به شرح مقدماتی موارد سئو فنی که آشنایی با تگ های html است؛ میپردازیم.

سئو

تگ های   : html خروجی هر سایت در مرورگر به زبان html  است. تگ ها در این زبان یک برچسب هستند که معرف قسمت مختلف سایت است. به طور مثال: head, title و .. از مهم ترین تگ های html  هستند.  

تگ lang:

این تگ به گوگل زبان صفحه شما را نشان میدهد. تاثیر زیادی در سئو ندارد اما تعیین آن برای مرورگر اهمیت دارد.

Title

نمایانگر عنوان صفحه است و بسیار مهم است. در وب سایت ها برای هر صفحه باید عنوان خاصی داشته باشید. عنوان بیشتر از 70 کرکتر نباشد.

Description

بیانگر توضیحاتی است در صفحه گوگل به عنوان متا نمایش داده میشود. بیشتر تاثیر متا در جذب مشتری است.

Keywords

کلمات کلیدی مرتبط با موضوع صفحه را مشخص میکند. در سال های اخیر استفاده از این تگ بسیار مهم بود اما امروزه با تاثیر الگوریتم های جدید کمترین میزان اهمیت را دارد.

Content-Type

این تگ برای مشخص کردن نوع صفحه است و برای زبان فارسی بهتر است. استفاده شود.

Viewport

این تگ نشانگر بهینه بودن صفحه برای موبایل است. برای اینکه کاربر اجازه زوم در صفحه را نداشته باشد میتوانید user-scale  را برابر صفر قرار دهید. سایت هایی که بهینه نیستند این تگ را ندارند.

Robots

به گوگل دستور میدهد تا صفحات سایت را لیست نتایج نمایش ندهد و آنرا ایندکس نکند.

 Google-site-vertification

کاربرد این تگ برای تایید هویت به عنوان مالک در ابزار google webmaster  استفاده میشود. البته روش های دیگری نیز برای اعتبار سنجی وجود دارد.

 shortcutIcon

نمایش دهنده آیکن سایت د ر مرورگر است که به تازگی در نتایج جستجوی موبایل نیز نمایش داده میشود.

Theme-color

نمایش دهنده تم رنگی در سایت است. در این تگ یک کد رنگی قرار میگیرد. توجه داشته باشید که تنها در مرورگر کروم پشتیبانی میشود.

Auther

نام نویسنده سایت را مشخص میکند. برخی از طراحان وب این تگ به عنوان امضای خود در هدر سایت قرار میدهند.

Generator

به ربات های گوگل و سایر سایت ها اعلام میکند شما از چه سیستمی برای مدیریت محتوا استفاده میکنید. بهتر است انرا حذف کنید تا هکر ها به این اطلاعات دسترسی نداشته باشید.

Open Graph data

برای نمایش لینک شما به همراه عنوان و توضیحات کمک میکند. در شیر اطلاعات در صفحات اجتماعی این گزینه به شما کمک میکند.

یکی از مهم ترین تگ ها که باید در هدر تمام صفحات قرار بگیرند مشخص میکند که آدرس اصلی این صفحه چیست؟ در واقع این تگ باعث میشود تا محتوای تکراری توسط گوگل ایندکس نشود. در واقع برای مشخص کردن صفحات تکراری توسط گوگل به کار میرود.

Expires

مشخص کننده پایان اعتبار صفحه است. به جای این کار میتوانید صفحه را حذف کنید اما برای سایت های بزرگی که رویداد ها را درج میکنند.

Dns-prefech

اگر در صفحه فایل هایی را از سایت دیگری فراخوانی میکنید بهتر است این کار را انجام دهید تا سرعت لود صفحات با دریافت همزمان اطلاعات بیشتر و بهتر شود.

Stylesheet

مشخص کردن استایل صفحه برای قالب های مختلف است. برای مثال این حالت برای پرینت صفحات است یا خیر. همیشه به یاد داشته باشید تا حجم فایل ها را پایین نگه دارید.

Blockguote

برای نمایش نقل قول از یک سایت یا صفحه اینترنتی استفاده میشود. در واقع با این تگ بدون استفاده از لینک دهی مستقیم و نمایش اطلاعات آن به کاربر، مرجع آدرس به به گوگل میدهید. در داخل این تگ میتوانید از تگ های مربوط به عکس و سایر فایل ها استفاده کنید.