سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 اصطلاح مهم در دیجیتال مارکتینگ و سئو

 

برای بررسی عملکرد درست سئو و تولید محتوا باید شاخص عملکرد خود را بررسی کنید. در اصلاح بررسی این کار KPI     نامیده میشود. در این مقاله KPI های مربوط به سایت را بررسی میکنیم

1)      تعداد بازدیدکننده‌های یونیک

2)      منبع ترافیک

3)      تعداد پست‌های وبلاگ

4)      نرخ تبدیل

5)      تعداد بازدید با دستگاه‌های مختلف

6)      Time on page

7)      میزان اسکرول کردن

8)      Bounce Rate

9)      تعداد دانلود

برای استفاده درست از ابزار https://analytics.google.com است. این سایت به شما قابلیت بررسی دقیق موارد بالا را میدهد.

IHK Unsere Wirtschaft – Das Magazin der IHK Lüneburg-Wolfsburg

 

1)      تعداد بازدیدکننده‌های یونیک

کل ترافیکی که به ازای هر بازدید کننده ازسایت مقداری است که در این پارامتر نمایش داده میشود. به شما کمک می‌کند تا بدانید چقدر در تولید محتوای جذاب و مورد نیاز مخاطب موفق بوده‌اید و چه عواملی موفقیت شما را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

2)      منبع ترافیک

کاربران از کجا وارد صفحه شما میشوند. اگر برای شما مهم است که سئو یا تبلیغات شما نتیجه داده است یا خیر این پارامتر برای شما بسیار کاربردی است. برای مثال زمانی که ارگانیک سرچ شما بالا است این گزینه یعنی سئو سایت در مرحله خوبی قرار دارد.

3)      تعداد پست‌های وبلاگ

ارتباط میان محتوا و درست بودن ارتباط محتوا با افزایش ترافیک به شما میدهد.این KPI محتوا به شما کمک می‌کند تا رابطه میان تعداد پست‌ها و میزان لید و ترافیک سایت را بهتر ارزیابی کنید.

4)      نرخ تبدیل

چند درصد از ورودی های شما به مشتری تبدیل میشوند. شاید لازم باید شما یک تغییری در لندینگ پیج بدهید تا کاربر وارد شده را به مشتری تبدیل کنید.

 

5)      تعداد بازدید با دستگاه‌های مختلف

این پارامتر برای اینکه درک کنید که کاربر از طریق موبایل یا کامپیوتر وارد سایت شما شده است.

6)      Time on page

زمان سپری‌شده در صفحه، که در واقع میانگین زمانی است که کاربر در صفحه X سایت شما مشغول خوانن مطلب بوده است.

7)      میزان اسکرول کردن

ویژگی پارامتراین است که مخاطب واقعا چقدر محتوای شما را می‌خواند!. محتوایی تولید کنید که ارزش درگیر شدن کاربر را داشته باشد.

Bounce Rate(8

درصدی از بازدیدکنندگان که صفحه‌ای را باز می‌کنند و در عرض چند ثانیه آن را می‌بندند. این صفحه میتواند نشان دهنده صفحات هدف کاربر یا ناامید شدن کاربر باشد!.

9) تعداد دانلود

اگر محتوایی را به صورت ای-بوک، فایل ویدیویی و … در اختیار مخاطب قرار میدهید. گزینه خوبی برای چک کردن علاقه مند بودن مشتریان به محتوای شماست.

این مقاله  گام اول برای حرفه ای شدن شما در سئو سایت است. برای آشنایی بهتر با اصطلاحات بهترین گزینه کار با Google analytics  است.