سفارش تبلیغ
صبا ویژن

4 تکنولوژی طراحی سایت واقعی

 

در گذشته ای نه چندان دور طراح وب کسی بود که به زبان html     کد هایی را ترکیب میکرد و زمینه ساده ای از سایت را به نمایش میذاشت. امروزه با ورود نسخه جدید html 5  طراحی وب سایت وارد روند جدیدی شده است. از این رو وب سایت ها دیگر یک سری صفحات نمایشی نیستند و میتوانند با کاربر به صورت کامل مشابه یک اپلیکیشن تعامل داشته باشند. در این مطلب به طور خلاصه تکنولوژی های کاربردی در زمینه طراحی وب سایت در سمت کاربر را بررسی میکنیم.

Html

روزهایی بود که طراحان وب سایت مشکلات زیادی در زمینه طراحی قالبی داشتند که در همه مرورگر ها به درستی نمایش داده شود. اما امروزه با ترکیب html5  و تکنولوژی های جدید طراحی وب سایت ها به سمتی میرود که در تمامی دستگاه ها از جمله موبایل و تبلت به صورت بهینه نمایش داده شود.

Css

طراحی ریسپانسیو در نسخه قبلی css  کار آسانی نبود. در css2  انیمیشن ها و سایه ها وجود نداشت و اکثر قالب ها کاملا مشابه هم بودند. در css3  با وجود انیمیشن ها و سایه ها و همچنین سادگی دستورات طراحی یک صفحه با دنیایی از انیمیشن کار سختی نیست اما بهتر است همیشه اصل سادگی و خلاقیت را به کار ببرید و سعی نکنید که کاربر را با انیمیشن ها درگیر کنید.

 

طراحی اصولی و حرفه ای نیاز به یادگیری قوائد خاص آن که گرافیک است دارد. هر کاربری میتواند از ترکیبی از انیمیشن ها و دکمه ها با طرح های مختلف استفاده کند اما راه اصولی آن، خلاقیت در طراحی و رعایت اصول مربوطه و مرتبط با زمین هکاری وب سایت است.

کاربردLess, Sass

 Sassو Less از جمله ابزارها برای طراحان حرفه ای است که میخواهند اطلاعاتی از جمله تم رنگی مورد استفاده سایت را ذخیره کنند و در کل سایت بتوانند به راحتی تغییر دهندو امروزه وب سایت ها امکان تغیییر رنگ را حتی به کابران واگذار کرده اند و با تغییر مقدار متغییر ها، مقادیر مربوط آن در کل صفحات سایت اعمال میشود.

JQuery

یک کتابخانه از ابزار های جاوا اسکریپت است که برای پویا بودن صفحات سایت مورد نیاز است. صفحات سایت بدون استفاده از جاوا اسکریپت و یا کتابخانه ها و فریمورک های مربوطه مانند تصاویر پشت سر هم عمل میکنند که جنبه نمایشی داردند. برای اینکه در صفحات کد های برنامه نویسی واقعی نوشته شود و امکان ایجاد اکشن و محاسبات در حد نیاز وجود داشته باشد باید از جاوا اسکریپت استفاده کنید. در واقع به بیان ساده تر جان بخشیدن به یک صفحه وب با کد های جاوا اسکرپت انجام میشود.متحرک سازی آسان و تعداد خطوط کمتر در برنامه نویسی از جمله مزایای کد نویسی با کتابخانه JQuery است.

طراحی وب سایت ها در دنیای امروزه دارای روش ها و تکنولوژی های مختلفی است که در مطالب قبلی نیز به بررسی انها پرداخته ایم. هر تکنولوژی مزایا و معایب خاص خدو را دارد. استفاده از تکنولوژی asp  طرفداران خود را به دلیل ساختار امن خود دارد اما هزینه های بالا برای طراحی و نگه داری و افزایش قابلیت یک وب سایت asp  همواره سنگین تر از یک وب سایت نوشته شده با php  است که cms  های آن به صورت رایگان در سراسر دنیا وجود دارد.