سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه شروع فعالیت در زمینه طراحی سایت

 

امروزه به دلیل گسترش فضای وب و یادگیری آنلاین افراد زیادی به سمت یادگیری طراحی سایت میروند. افرادی که شاید کتاب فروش، نجار و... بوده اند امروز دارند در زمینه های فنی و طراحی وب درآمد کسب میکنند!. برخی از این افراد به دلیل دانش محدود تنها به صورت قانون کار و با مزایای کمی درآمد کسب میکنند. در این مقاله میخواهیم به این موضوع که چگونه طراح سایتی حرفه ای باشیم بپردازیم.

طراحی سایت بدون کد نویسی

نرم افزار های مدیریت محتوا از راحت ترین راه های طراحی سایت هستند. در این روش شما تنها نیاز به کار با وردپرس و قالب های حرفه ای آن دارید. با ابزارهایی مانند visual composer     میتوانید به راحتی بدون کد نویسی صفحه خود را بسازید.

طراحی سایت با کد نویسی

در مرحله اول شما باید html , css  را یاد بگیرید. برای طراحی قالب نیز به کار با فتوشاپ احتیاج دارید. بعد از یادگیری html,css,photoshop و تبدیل با ورد پرس با کد های php  میتوانید تمامی کارهای لازم برای راه اندازی سایت وردپرسی خود را انجام دهید. اگر زبان انگلیسی را تا حد متوسط بلد باشید میتوانید سایت w3schools  را برای یادگیری انتخاب کنید. برای یادگیری با ویدئو میتوانید از یوتیوب استفاده کنید اما در یوتیوب نیز فیلم های انگلیسی کیفیت بالاتری دارند.

طراحی سایت با تکنولوژی های پیشرفته

طراحی سایت با تکنولوژی در برگیرنده کد نویسی های html,css  نیز هست. اما مسئله مهم تر در این زمینه یادگیری نحوه استفاده از فریمورک مربوطه است. برخی فریمورک ها مانند react  پیچیدگی ساختاری خاصی ندارند اما تکنولوژی های سنگین تر مانند angular  نیاز به زمان بیشتری برای یادگیری ساختار دارید. ویژگی مهم این تکنولوژی اینست که انواع اپ ها را میتوانید با این تکنولوژی ها پیاده کنید.

تکنولوژی های سمت سرور نیز شامل mvc,dotnetاز سنگین ترین ساختار های طراحی سایت هستند اما امنیت بالا و اختصاصی بودن این سایت ها از جمله ویژگی هایی است که برای سایت های تخصصی مهم است.

بی شک از بهترین راه های شروع برنامه نویسی به دلیل سادگی گام ابتدایی، برنامه نویسی وب است. اما باید توجه داشته باشید که شما نمیتوانید بدون رجوع به تکنولوژی های جدید خود را در سطح بالای دانش طراحی سایت قرار دهید. توضیحات بیشتر در مورد انواع زبان های وب و تکنولوژی های جدید را میتوانید در سایر مطالب بلاگ مطالعه کنید.